Sunday 17 November 2013


Seseorang yang aku dambakan kasih & sayang dia dari dulu,semakin lama semakin luntur warnanya, semakin pudar coraknya..semakin kabur dari pandangan. Tekak terasa perit. Berat nafas dan keluahan yang dihembuskan diri ini. Kini,terasa diri ini berdiri penuh lesu tak bermaya,melontarkan pandangan yang tiada hala tujunya. Seolah-olah berdiri di tengah2 lautan manusia yang tiada kasih dan sayang,manusia yang hanya mementingkan hubungan ''angkat''.. diri tertanya,bukankah aku yang lebih memerlukan diri dia? bukankah aku yang lebih membutuhkan kasihnya? bukankah aku yang seharusnya menerima perhatian dia lebih dari orang lain? Sungguh,atas kejadian yang pernah dirimu meninggalkan aku membuatkan kepercayaan aku direntap! Lenyap,hilang dari pandangan dengan sekelip mata,biarpun aku masih budak yang tak mengerti apa-apa ketika itu. Tapi,hati dan mata ku tidak buta.. Ketahuilah,tak pernah sekali aku menyalahkan dirimu. Cukuplah dirimu tahu,aku masih memerlukan dirimu.. biarpun dalam fikiran mu aku sudah cukup besar dan dewasa untuk decide semua perkara,belaian mu tetap kurindui.. biarpun dirimu masih bernafas di atas muka bumi Allah.Badan terasa sakit terpukul dengan dugaan,kulit bagai disiat dengan lumrah hidup.Terasa ngilu apa yang dirasai waktu ini. Allah.. kuatkan hati hamba Mu ini... 



Untuk mu dirimu,dari anakmu...
salam sayang dan kasih~

No comments: